EP8 – Η Shimano αλλάζει ταχύτητα στα συστήματα ηλεκτροκίνησης

Το ολοκαίνουργιο Shimano EP8 που θα αρχίσουμε να βλέπουμε σταδιακά στα μοντέλα του 2021, μεγιστοποιεί τα πλεονεκτήματα και των δύο πυλώνων των e bikes – τόσο του software όσο και του hardware – και προτείνει ένα σύστημα αρκετά ισχυρό ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί από απαιτήσεις αγωνιστικής οδήγησης έως απλή βόλτα και τόσο λειτουργικό ώστε να αφήσει όλους τους χρήστες εξαιρετικά ικανοποιημένους στις Mountain Bike και Off road αναζητήσεις τους.

image

Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά e-MTB συστημάτων της Shimano, η οποία αξιοποιεί όλη την τεχνογνωσία και τις εμπειρίες του πρώτου συστήματος, προσθέτοντας νέα χαρακτηριστικά που οδηγούν σε ένα εντελώς νέο προϊόν που είναι ό,τι δυνατότερο έχει παρουσιάσει ως τώρα η εταιρεία.
Το νέο SHIMANO EP8 είναι σαφώς πιο ισχυρό, πιο ελαφρύ, πιο αθόρυβο στη λειτουργία και ακόμα πιο ομαλό στη χρήση – με το τελευταίο χαρακτηριστικό να είναι ένα από τα μεγαλύτερα ατού των συστημάτων της SHIMANO.

 Το ολοκαίνουργιο Shimano EP8

image

Eξίσου σημαντική είναι και η παρουσίαση των δύο ανανεωμένων εφαρμογών – E-TUBE PROJECT και E-TUBE RIDE, οι οποίες προσφέρουν περισσότερες επιλογές πληροφοριών και καλύτερη παραμετροποίηση στους αναβάτες.

Συνολικά, το νέο σύστημα της SHIMANO εκφράζει απόλυτα τις αρχές της εταιρείας όσον αφορά στα e bikes που σημαίνει: φυσική, “ποδηλατική” αίσθηση κατά τη χρήση, ελεγχόμενη ισχύ όπου είναι απαραίτητο κι όλα αυτά με την γνώριμη ποιότητα και αξιοπιστία της SHIMANO, μιας εταιρείας που το όνομά της είναι άρρηκτα συνδεδεμένο τόσο με την απόλυτη αξιοπιστία όσο και με το ΜΤΒ. 

H κεντρική μονάδα είναι ελαφρύτερη, μικρότερη και σημαντικά πιο ισχυρή! 

Το Hardware του EP8

Drive Unit: Η κεντρική μονάδα του EP8 (DU-EP800) προσφέρει ροπή 85Nm, ικανή να κατακτήσει τις πιο ψηλές κορυφές και τις πιο απότομες κλίσεις. Μιλάμε δηλαδή για μια αύξηση ισχύος της τάξης του 21% σε σχέση με το Ε8000 των STEPS και μια μείωση 300 γραμμαρίων στο βάρος (δηλαδή 10%) που εξασφαλίζει συνολικό βάρος 2.6κιλών.

image
image

Το χαμηλό βάρος και η εντυπωσιακή ροπή το καθιστούν μια από τις κορυφαίες μονάδες σε σχέση δύναμης – βάρους.

Αυτή η εξαιρετική σχέση συμπληρώνεται από την βελτίωση στην απόδοση της μπαταρίας. Παράλληλα, το “drag” – δηλαδή η αίσθηση τριβής που γίνεται ιδιαιτέρως αισθητή όταν το ποδήλατο χρησιμοποιείται χωρίς τη βοηθητική ισχύ του κινητήρα – έχει μειωθεί κατά 36% σε σχέση με το Ε8000, χάρη στον ανανεωμένο σχεδιασμό σε όλα τα επίπεδα.
Αυτή η εντυπωσιακή μείσωη στην τριβή, μεγιστοποιεί την απόδοση της μπαταρίας όταν χρησιμοποιείται ο κινητήρας και ταυτόχρονα δημιουργεί μια ακόμα πιο “γλυκιά” και φυσική αίσθηση – αυτό που ονομάζουμε πιο ποδηλατική – όταν κάποιος ποδηλατεί χωρίς υποβοήθηση ή όταν το ποδήλατο ξεπεράσει τα 25km/h και διακοπεί η υποβοήθηση.

Η αυξημένη ροπή, όχι μόνο δεν συνοδεύεται από αύξηση των θορύβων αλλά συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο: η κεντρική μονάδα του EP8 είναι πιο αθόρυβη, λειτουργώντας στα ίδια επίπεδα με το Ε7000, κάτι που σημαίνει πως η προσοχή σας μπορεί να είναι στραμμένη μόνο στην οδήγηση…
Επιπλέον, η νέα σχεδίαση δεν επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών θερμοκρασιών και η μονάδα δεν υπερθερμαίνεται ακόμα και σε παρατεταμένες, μεγάλες κλίσεις.

image

Όλα τα παραπάνω δημιουργούν προσφέρουν πιο αβίαστα, ισχυρή ροπή, μεγάλη δύναμη από έναν ελαφρύτερο, μικρότερο και πιο αθόρυβο κινητήρα που παρέχει 20% μεγαλύτερη ακτίνα δράσης.

Χειριστήρια
Μια που πρόκειται για ένα σύστημα ΜΤΒ, ο αναβάτης σίγουρα θέλει να έχει μικρότερα όργανα ελέγχου και όσο το δυνατόν πιο μίνιμαλ προσέγγιση. Γι’ αυτό και η οθόνη ενδείξεων του EP8 μοιράζεται πολλά χαρακτηριστικά με αυτή του Ε8000, προσφέροντας όμως και αρκετές νέες ευκολίες όπως για παράδειγμα τη δυνατότητα κάποιος να κάνει προσωπικές ρυθμίσεις στις ενδείξεις. Διαθέτει έγχρωμη οθόνη 1.6” που είναι εξαιρετικά ευκρινής ακόμα και με ισχυρό φως, είναι κόμπακτ και διακριτική, ό,τι δηλαδή θα ζητούσε κάποιος για χρήση σε ΜΤΒ.

Το σύστημα SC-EM8000 επικοινωνεί ασύρματα με την εφαρμογή SHIMANO E-TUBE PROJECT μέσω bluetooth, δίνοντας την ευκαιρία στον ποδηλάτη να αλλάζει ρυθμίσεις καθώς οδηγεί! Επικοινωνεί επίσης και με bike computer άλλων εταιρειών μέσω ANT προκειμένου να δείχνει ενδείξεις για την ταχύτητα και το υπόλοιπο της μπαταρίας.

 Αξιόπιστη, λειτουργική και… αόρατη, η νέα μπαταρία «κρύβεται» στο πλαίσιο.

 Μπαταρίες
Υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στις νέες μπαταρίες που παρουσίασε η SHIMANO μέσα στο 2020, τις δύο 630Wh με δυνατότητα τοποθέτησης είτε στον κάθετο σωλήνα ή εσωτερικά και τη μικρότερη αλλά με πιο γρήγορο χρόνο επαναφόρτισης 504Wh.
Όπως και τα προηγούμενα μοντέλα, οι μπαταρίες της SHIMANO χαρακτηρίζονται από τη μεγάλη διάρκεια ζωής, την αξιοπιστία τους και το γεγονός πως απαιτούνται περισσότεροι από 1000 κύκλοι πλήρους επαναφόρτισης προκειμένου να πέσουν στο 60% της αρχικής τους απόδοσης. Και με δεδομένο πως με κάθε φόρτιση το ποδήλατο κάνει περίπου 100 χιλιόμετρα, μιλάμε για 100.000 χιλιόμετρα, δηλαδή πολύ περισσότερο από τη χιλιόμετρα που μάλλον θα κάνει κάποιος με το ποδήλατο… 

Πιο ευέλικτο από ποτέ, το Software του νέου συστήματος είναι το 50% της επιτυχίας

To SOFTWARE του EP8

Οι αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί εδώ, αφορούν το άλλο μισό της επιτυχίας του συγκεκριμένου συστήματος κι αυτό χάρη στις ρυθμίσεις που έχουν υλοποιηθεί σε όλες τις λειτουργίες:
BOOST: H ροπή φτάνει ως τα 85Nm, με αρκετά χαμηλή προσπάθεια από τον αναβάτη
TRAIL: Η ροπή φτάνει κι εδώ ως τα 85Nm αλλά εδώ υπάρχει μεγαλύτερη απόκριση στην προσπάθεια του αναβάτη και ή εξοικονομεί μπαταρία στο χαμηλό πεταλάρισμα ή ανεβάζει δύναμη πιο γρήγορα ως τα 85Nm με ροπή από το πεταλάρισμα στα 60Nm. Αυτό είναι αρκετά πιο σύντομα από ό,τι συνέβαινε στον προκάτοχό του και είναι αυτός ακριβός ο έξυπνος αλγόριθμος υποβοήθησης που καθιστά την λειτουργία TRAIL τόσο ευέλικτη που πρακτικά, μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί μόνο αυτή!
ECO: Εδώ η μέγιστη ροπή φτάνει στα 30Nm και, εκτός από το γεγονός πως υπάρχει σημαντική οικονομία στην μπαταρία, η λειτουργία αυτή είναι κατάλληλη όταν κάποιος θέλει να γυμναστεί περισσότερο.

Χάρη στην εφαρμογή E-TUBE PROJECT μπορεί κάποιος να τροποποιήσει τα διαφορετικά επίπεδα υποβοήθησης που προσφέρονται στην κάθε λειτουργία σε 10 διαφορετικά επίπεδα και η ροπή μπορεί να τοποθετηθεί οπουδήποτε ανάμεσα στα 20-85Nm, επίσης σε 5 επίπεδα υποβοήθησης. Όλα αυτά μπορούν να αποθηκευτούν στις ρυθμίσεις και να επιλέγει ο αναβάτης ανάλογα με τον τρόπο χρήσης και τη διαδρομή.

Επίσης, μπορεί κάποιος να καταγράφει όλα τα στοιχεία από τη διαδρομή του στο κινητό. Και οι δύο εφαρμογές, E-TUBE PROJECT και E-TUBE RIDE υπάρχουν διαθέσιμες δωρεάν σε Apple store και Android store.

 Ένα εντελώς νέο σύστημα

Το SHIMANO EP8 αποτελεί μια εντελώς νέα προσέγγιση από την SHIMANO στα ΜΤΒ Ε-Bikes. Είναι πολύ πιο δυνατό, σημαντικά ελαφρύτερο, πιο αθόρυβο και ακόμα πιο “ποδηλατικό” από τα είδη εξαιρετικά SHIMANO STEPS.
Όλα τα παραπάνω δείχνουν πως το μέλλον για τα e bikes με σύστημα SHIMANO διαγράφεται εξαιρετικά επιτυχημένο και δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως τα επιλέγουν αρκετοί από τους μεγάλους κατασκευαστές.

https://drive.google.com/file/d/1udYCOKX3aZuSnd2QNn75DSFR9tvPl1Ou/view

Χρησιμοποιούμε cookies στην ιστοσελίδα μας. Αν συνεχίσετε την πλοήγηση σας, συμφωνείτε με την χρήση των cookies. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε διαβάστε τη δήλωση απορρήτου.